Dans kent geen grenzen – en dat bewijzen onze deelnemers keer op keer tijdens deze bijzondere wedstrijd rolstoeldansen! In een sfeer van passie, talent en doorzettingsvermogen brengen dansers met en zonder rolstoel een indrukwekkend staaltje samenwerking, creativiteit en ritme op de dansvloer.
Of het nu om duo-dansers gaat of om combinaties van rolstoelgebruikers met staande danspartners: elke performance vertelt een eigen verhaal. Laat je raken door de sierlijke bewegingen, de emotie en het plezier dat van het podium spat.
In een startboekje worden alle wedstrijdresultaten bijgehouden. Van elke wedstrijd worden de naam en plaats genoteerd en de telcommissie voegt daar het resultaat en eventuele punten aan toe. Een startboekje is tevens het bewijs dat iemand door de NADB is erkend als wedstrijddanser.
Een startboekje kost € 12,00 per jaar, het startboekje en de jaarlijkse zegel worden betaald door “Vriend” van SRN, voor niet “Vrienden” is het dan ook niet mogelijk om een startboekje aan te vragen.
Als een startboekje zoek raakt of beschadigd is en moet worden vervangen, dan is dat voor eigen rekening. “Vrienden” kunnen het verschuldigde bedrag € 12,00 overmaken op NL29 RABO 01549 77 403 t.n.v. Stichting Rolstoeldansen Nederland INZ Vriend.
Je kunt tijdens de wedstrijden een formulier ophalen bij de startboekjes administratie. Vul dit formulier in, lever vervolgens het formulier in samen met 2 pasfoto’s bij de startboekjes administratie of stuur het op naar Patricia de Wilde e-mail: p-dewilde@home.nl of e-mail: startboekjes@rolstoeldansen.nl. Het formulier is ook hier te vinden. Ieder die bij de NADB wordt geregistreerd via het aanvragen van een startboekje wordt ook bij het NOC*NSF geregistreerd.
Startboekjes zijn verplicht voor Hoofdklasse, A Klasse en D klasse. Ieder paar mag éénmaal een ‘proefwedstrijd’ dansen zonder startboekje.
1. De boekjes moeten bij inlevering voorzien zijn van:
· datum
· evenement
· startnummer(s): LAAGSTE NUMMER EERST!
· categorie(ën)
· klasse(n)
Controleren op het bovenstaande en op geldig jaarzegel (zo nodig aanvullen).
Let op: houd nauwkeurig bij hoeveel jaarzegels er worden geplakt, deze moeten namelijk betaald worden!
Let op: er zijn deelnemers die zowel in duo als in combi dansen. Deze boekjes m.b.v. briefjes markeren.
De startboekjes moeten minimaal 30 minuten voor aanvang van de klasse zijn ingeleverd bij de startboekjes administratie. Zij zullen dan het volgende doen:
2. Evenement en/of stempel plaatsen en paraaf.
3. Na de herkansing:
alle niet voor de demi-finale geplaatste paren selecteren, onder resultaat invullen: ‘HK’ (= herkansing).
4. Na de demi-finale:
alle niet voor de finale geplaatste paren selecteren, onder resultaat invullen : ‘DF’ (= demi-finale).
5. Na de finale:
onder resultaat invullen welke plaats (1 – 6) is behaald.
Let op: promotiepunten van bijv. duo en combi of standaard en latin worden NIET bij elkaar opgeteld!
Wie er na de herkansing uit is, kan het boekje ophalen als de halve finale van die klasse wordt gedanst! Bij het vroegtijdig ophalen van een startboekje moet het rugnummer worden ingeleverd zodat verder meedansen is uitgesloten. Tijdens de finale worden er GEEN startboekjes meer uitgedeeld en moet men wachten tot na de prijsuitreiking en eventuele volksliederen. Mocht het toch nodig zijn om een startboekje op te halen tijdens de Finale dan kan dit alleen gebeuren door Corine Meijer.
© 2025 | Stichting Rolstoeldansen Nederland | All Rights Reserved
Demo Description
Dit zal sluiten in 20 seconden